نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار پژوهش > آیین اختتامیه اولین رویداد طراحی لباس و زیورآلات با نقوش اسلامی در مرکز آموزشی علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان
۴۰۸ بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان،آیین اختتامیه رویداد طراحی لباس و زیورآلات با نقوش اسلامی برگزار شد. آزاده لیلاپرست رییس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان در این مراسم گفت:مرکز آموزش علمی کاربردی  جهاددانشگاهی واحد زنجان با هدف تربیت هنرمند قرآنی  با  اتکال به عنایات پروردگار متعال و با امید به ترویج فرهنگ و مفاهیم والای قرآنی در فروردین ماه  ۱۴۰۰؛  با در اختیار داشتن پتانسیلهای لازم اقدام به برگزاری « اولین رویداد طراحی لباس و زیورآلات با نقوش اسلامی » نموده است. فراهم سازی زمینه‌های رشد و موًانست نسل جوان با قرآن و فرهنگ قرآنی  و ارائه و تولید آثار در شمار اهداف مهم طرح می‌باشد.

این مسئول در ادامه افزود رویدادی  که طی آن شرکت کنندگان مورد آموزش نیز قرار می گیرند و راه‌های تجاری سازی هنر خود را که متبرک به آیات و مضامین قرآنی شده است را می آموزند. در این رویداد هنرمندان ایده‌هایشان را ارائه داده و با کمک و مشاوره منتور‌ها به طرح‌های گوناگون منجر می‌شود. طرح‌هایی که در ادامه به مسابقه گذاشته شده و مورد داوری قرار می‌گیرند و سپس رتبه‌های برتر معرفی می‌شوند. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود؛ تیم‌های برتر در ادامه مورد حمایت این مرکز قرار می‌گیرند تا به واحد‌های تجاری مستقلی تبدیل شوند.

وی ادامه گفت اهمیت این کار زمانی به چشم می‌آید که بدانیم جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان، مشتریان بالقوه محصولات با مد روز و البته مطابق با فرهنگ اسلامی هستند و این جمعیت مطمئنا محصولاتی که بر مبنای فرهنگ قرآنی طراحی شده و از سوی دیگر در آن‌ها نهایت هنر و زیبایی نیز وجود دارد را بیشتر از محصولات بی مفهومی که هیچ تناسبی با فرهنگ خود ندارند، می پسندند.

(پیش رویدادها  از تاریخ ۲۱ الی ۲۳فروردین  ماه ) و ۲۴ و ۲۵ و ۲۷ جلسات منتورینگ به صورت مجازی و طی سه روز   برگزار شد زمان اختتامیه رویداد ۳۰فروردین ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ با حضور ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی جناب آقای یوزباشی برگزارشد  و از بین ایده های رسیده ۷ نفر با ارائه پاور پوینت از ایده خود دفاع کردند  .

ونفرات برگزیده به ترتیب

نفر اول زهره ناصری با ایده انگشترعدن با ترکیب  رزین

نفر دوم مهرنوش سلطانی با ایده گردنبند ملیله

نفر سوم به صورت مشترک خانم معصومه قاسمی با ایده طراحی اکسسوری برای لباس

و خانم عصمت محمدی با ایده طراحی لباس عقد و عروسی با قابلیت تغییر سایز و آنتی باکتریال .

رویداد طراحی لباس و زیورآلات به منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان این عرصه در ارائه الگوهای ایرانی اسلامی ناب و برگرفته از نقوش اسلامی و همچنین افزایش سطح آگاهی طراحان و همچنین مخاطبان برگزار گردید.  رویکردی که با کمک آن می¬توانیم گستره وسیعی از چالشهای  پوشش و زیورآلات در حوزه اسلامی و همچنین فرهنگی و اجتماعی را با روشهایی نوآورانه و خلاقانه را مدیریت نمائیم.

امروزه جذب مخاطب در حوزه تن پوش و زیورآلات به ویژه در بازارهای جهان اسلام نیاز به خلاقیت و منحصر فرد بودن اجرای طراحان این عرصه دارد که معمولا از ترکیب عناصر متفاوت آثاری را خلق می کنند که هر انسانی را شیفته خود خواهد ساخت

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا