نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > آیین اختتامیه رویداد استارت‌آپ ویکند طراحی لباس و زیورآلات با محوریت هکاتون لباس و زیورآلات هفت آیه قرآن کریم
۱۸۳ بازدید

آزاده لیلاپرست رییس مرکز علمی کاربردی زنجان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفت: این رویداد از ۶ بهمن‌ماه امسال آغاز به کار کرد و کارگاه‌های بازاریابی، نحوه ارائه موثر، تیم‌سازی و هم‌بینان، بوم کسب و کار و … برای متقاضیان برگزار شد و برای تعیین آیه‌های منتخب جلسات مختلفی با حضور کارشناسان و اساتید برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی (عضو شورای شهر زنجان ) در آیین اختتامیه رویداد استارت‌آپ ویکند طراحی لباس و زیورآلات با محوریت هکاتون لباس و زیورآلات هفت آیه قرآن کریم، با اشاره به آیه ۲۶ سوره اعراب، اظهار کرد: بر اساس این آیه، ایجادکننده لباس خداوند بوده و هدف از آن برای پوشش و زینت انسان است. بی‌لباسی کار شیطان است و اگر انسان بخواهد به امر پروردگار عمل کند، لباس او باید پوشاننده و زینت‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه لباس محافظ و نشان‌دهنده شأن انسان است، افرود: لباس مانع صدمات و نشانگر نوع شخصیت افراد بوده و یک امر فطری و درونی است، همان‌گونه که صدف محافظ مروارید است، لباس نیز برای انسان امنیت ایجاد می‌کند و بی‌لباسی امنیت روحی و جسمی انسان را از بین می‌برد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با وجود آیات قرآنی نمی‌توان به لباس توجه نکرد، ادامه داد: آنان که بی‌لباسی را ترویج می‌کنند از جانب دشمنان هستند و علیه شأن و شخصیت انسانی فعالیت می‌کنند و حتی برای آزادی و حقوق زنان نیز ارزشی قائل نیستند و اقدامات‌شان بر اساس تعالیم سردمداران استکبار است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اهمیت لباس، تصریح کرد: زنان و مردان به خصوص هنرمندان باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند و لباس‌ها باید زیباتر و با گرایش‌های اسلامی در جامعه رواج پیدا کند هرچه تنـوع در این لباس‌ها بیشتر باشد، سبب ایجاد انگیزه برای استفاده بیشتر از لباس‌های پوشاننده می‌شود، به همین دلیل امید است که چنین رویدادهایی به تکرار برای نهادینه کردن فرهنگ‌ استفاده از المان‌های اسلامی در طراحی پوشاک شود.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی زنجان، با اشاره به برگزاری این رویداد، اظهار کرد: هکاتون طراحی لباس و زیورآلات با محوریت هفت آیه قرآن به منظور ترغیب طراحان و تولیدکنندگان این عرصه در ارائه الگوهای ایرانی اسلامی ناب و برگرفته از آیه‌های قرآنی و نیز افزایش سطح آگاهی طراحان و مخاطبان برگزار شد. رویکردی که با کمک آن می‌توان گستره وسیعی از چالش‌های پوشش و زیورآلات در حوزه اسلامی، فرهنگی و اجتماعی را با روش‌هایی نوآورانه و خلاقانه مدیریت کرد.

وی افزود: در مجموع ۳۰ ایده در مرحله اول دریافت شد که پس از پایش اولیه دبیرخانه ۲۳ ایده قابلیت رقابت دانستند و در نهایت ۱۱ ایده به مرحله نهایی راه پیدا کرد که امروز پس از ارائه، انتخاب خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است در ادامه نیز شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی به صورت مشترک با دستگاه‌های مختلف داشته باشیم؛ چراکه جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و دانشگاه علمی‌کاربردی ظرفیت‌های بسیاری برای انجام برنامه‌های مشابه دارد که بتوان گام موثری در ایجاد اتصال بین تفکرات توآورانه و اعتقادات دینی و مذهبی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رویداد استارت‌آپ ویکند طراحی لباس و زیورآلات با محوریت هکاتون لباس و زیورآلات هفت آیه قرآن کریم و طراحی مد و لباس به سبک ایرانی و اسلامی با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور و صنایع‌فرهنگی خلاق جهاددانشگاهی و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان برگزار شد.

در پایان پس از جمع‌آوری آرای داوران، زهره ناصریان با ایده در بخش طراحی زیورآلات با آیات قرآن نفر اول، مهرنوش سلطانی با ایده در بخش طراحی زیورآلات با آیات قرآن نفر دوم شد و عصمت محمدی و معصومه قاسمی به ترتیب با ایده در بخش طراحی زیورآلات با آیات قرآن و طراحی لباس با آیات قرآن به طور مشترک سوم شدند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا