نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار پژوهش > نشست تخصصی نوآوری در صنعت چاقو با رویکرد بین المللی برگزار شد
۲۱۱ بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، نشست تخصصی نوآوری در صنعت چاقو با رویکرد بین الملی،  به صورت مشترک بین مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در ۲۳خرداد ۱۴۰۲ با حضور دکتر موسی زاده مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاری های علمی بین الملی دانشگاه جامع علمی کاربردی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور افراد صاحبنظر در حوزه صنایع دستی و صنعت چاقوسازی برگزار شد، در ابتدا آقای دکتر یوزباشی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، درمورد ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه تأکید و به دو نکته مهم اشاره کردند که دانشگاه ها باید مطابق با نیاز صنعت روز ایجاد شود و محتوای آموزشی دانشگاه ها باید مهارت محور باشد تا تأثیر آموزش در صنعت دیده شود. همچنین مشکلات و موانع در این مسیر باید با راهکارهای درست آن مرتفع شود. تأکید بر نوآوری در صنعت چاقو سازی با رویکرد بین المللی با همکاری دانشگاه ها از محورهای مهم این نشست بود که آقای دکتر موسی زاده در این خصوص سخنرانی کردند. همچنین ایشان به سه نکته مهم برای پیشرفت صنعت چاقو سازی اشاری کرد:۱٫چاقوی زنجان باید دارای شناسنامه باشد. ۲٫بسته بندی به صورت قابل قبول و شایسته انجام بگیرد. ۳٫برند سازی در این صنعت بسیار مفید است.

ایشان در ادامه صحبت هایشان علت رکود در این صنعت را عدم استفاده از دانش روز بیان کردند و تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه ها بخصوص از پتانسیل خوب دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان در این صنعت را خواستار شدند.

در ادامه آقایان دکتر یحیی رحمتی مدیرکل اسبق میراث فرهنگی و صاحبنظر در حوزه صنایع دستی، دکتر علیمحمدی از صاحبنظران حوزه صنایع دستی، دکتر ملک زاده مسئول بخش بین الملل اتاق بازرگانی استان زنجان، مهندس جرجیسی از صاحبنظران این حوزه، آقای توسلیان به نمایندگی از اتحادیه چاقو سازان و دیگر عزیزان شرکت کننده در این نشست از اعضای محترم اتحادیه چاقوساران زنجان و خوشه چاقوسازی استان، و همینطور از واحدهای مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی زنجان، به ایراد صحبت و گفتگو در این موضوع پرداختند و انتقادات و پیشنهاداتی ارائه کردند تا با برنامه‌ریزی‌ های درست  به رشد این صنعت کمک کنند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا