نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار آموزشی > اطلاعیه بسیارمهم انتخاب واحد نیمسال اول (مهر) سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
۳۶۸ بازدید

📣
<( لطفا تا انتها بخوانید )>

☑️ انجام انتخاب واحد صحیح و حصول اطمینان از سپری شدن فرآیند و ثبت آن از وظایف و تکالیف اولیه و اصلی دانشجویان می باشد.
☑️ انتخاب واحد صرفاً به صورت اینترنتی، از طریق سامانه هم آوا (edu.uast.ac.ir)، توسط دانشجو، مطابق با زمان بندی اعلام شده دانشگاه و بر اساس ورودی (سه رقم اول شماره دانشجویی) انجام خواهد شد.

☑️ دانشجوی ترم آخر، می بایست حساسیت بیشتری برای حصول اطمینان از ثبت انتخاب واحد و کامل بودن واحدهای انتخابی داشته و مسئولیت بروز هرگونه مشکل، بر عهده شخص دانشجوست.

☑️اخذ بیش از یک عنوان درس از گروه معارف در هر نیمسال به جز آخرین نیمسال تحصیلی ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت موضوع فوق، دروس مازاد توسط ستاد حذف خواهد شد.
برای دانشجویانی که ترم آخر نیستند، صرفا در صورتی که دانشجو یکی از دروس گروه معارف را قبلا افتاده باشد می تواند آن درس را به همراه یک درس دیگر گروه معارف اخذ کند.
⚠️دروس معارف دوره کاردانی: اندیشه اسلامی۱ و اخلاق اسلامی
دروس معارف دوره کارشناسی: اندیشه اسلامی۲، تاریخ تحلیلی صدر اسلام، تفسیر نهج البلاغه و انقلاب اسلامی ایران

دانشجویان کارشناسی از بین دروس “آشنایی با دفاع مقدس” و “انقلاب اسلامی ایران” باید فقط یک درس را بگذرانند.

🔴 دانشجویان کارشناسی، در صورتی که در دوره کاردانی درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده اید باید در دوره کارشناسی درس انقلاب اسلامی ایران را اخذ نمایید و بلعکس.

🔴 دانشجویان کارشناسی، در صورتی که در دوره کاردانی درس دانش خانواده و جمعیت (یا جمعیت و تنظیم خانواده) را نگذرانده باشید باید این درس را در دوره کارشناسی اخذ نمایید.

دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی فناوری شبکه های کامپیوتری از بین دروس “مدیریت کسب و کار و بهره وری” و “اصول و فنون مذاکره” باید فقط یک درس را بگذرانند.

⚠️تذکرات مهم:

✅ طبق چارت تحصیلی و راهنمایی مدیر گروه مربوطه، با رعایت همنیازی و پیشنیازی های لازم، اقدام به انتخاب دروس نمایید.

✅ درس کاربینی باید حتماً در ترم یک اخذ شود و تا زمانی که دانشجو این درس را نگذراند باید در ترم بعد آن را اخذ نماید.

✅ حداقل تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در هر ترم نباید کمتر از ۱۲ واحد باشد مگر آنکه با تعداد واحد باقی مانده فارغ التحصیل شود.

✅ حداکثر واحد انتخابی دانشجو (در صورتی که در ترم قبل با حداقل ۱۲ واحد معدل حداقل ۱۲ کسب نموده باشد) ۲۰ واحد می باشد.

✅ در صورتی که معدل دانشجویی با داشتن حداقل ۱۲ واحد موثر زیر ۱۲ شود مشروط می باشد و در ترم بعد نباید بیش از ۱۴ واحد انتخاب نماید.

❌ دو ترم مشروطی منجر به اخراج دانشجو می شود.

✅ در صورتی که معدل دانشجو ۱۷ و بالاتر باشد می تواند تا ۲۴ واحد اخذ نماید.

✅ تا زمانی که دانشجو درس کاربینی را نگذراند مجاز به اخذ درس کارورزی۱ نمی باشد و تا زمانی که دانشجو درس کارورزی ۱ را نگذراند مجاز به اخذ درس کارورزی۲ نمی باشد.

✅ در صورتی دانشجو می تواند دو درس کارورزی ۱ و کارورزی۲ را همزمان اخذ نماید که همه دروس خود را گذرانده باشد و فقط با اخذ این دو درس (۴ واحد) فارغ التحصیل شود.

✅ مهمان شدن در دروس کاربینی و کارورزی ممنوع می باشد.

⚡️ قبل از شروع فرآیند انتخاب واحد با رفتن به منوی نیمرخ تحصیلی، نسبت به بروزرسانی آن اقدام نمایید.

⚡️دانشجویان می بایست بلافاصله بعد از انتخاب واحد، گزینه “نهایی کردن دروسی که ثبت موقت هستند” را زده و نسبت به پرداخت اینترنتی شهریه ای که توسط سامانه محاسبه و اعلام می گردد اقدام نماید. پس از انتخاب واحد تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت برای پرداخت شهریه و نهایی کردن انتخاب واحد دارید؛ در صورت عدم پرداخت شهریه انتخاب واحد به صورت اتوماتیک توسط سامانه هم آوا حذف می گردد.

⚡️پس از تایید نهایی انتخاب واحد، جهت اطمینان بیشتر، به قسمت “تایید انتخاب واحد و برنامه هفتگی” رفته و برنامه ی دروس تایید شده ی خود را مشاهده کنید.

⚡️با توجه به اعلام دانشگاه جامع، انتخاب واحد فقط و فقط در تاریخ های تعیین شده امکان پذیر بوده و دانشجویانی که در تاریخ های اعلام شده اقدام به انتخاب واحد ننمایند، میبایست مرخصی گرفته و امکان انتخاب واحد در زمان دیگر را نخواهند داشت.

🔴🔴⚠️⚠️این اطلاعیه به منزله ابلاغ به کلیه دانشجویان بوده و مسئولیت هرگونه سهل انگاری بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا