نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان > اخبار فرهنگی > برگزاری جشن روز معلم و تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان
۳۹۰ بازدید

مراسم بزرگداشت روز معلم و مقام شامخ استاد با حضور روسا و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی در واحد استانی زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان: در این مراسم دکتر میرنریمان یوز باشی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ؛ از نقش معلم در ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه سخن گفته، پایبندی به عقل، علم و اخلاق، و عشق و عمل را از جمله مهم ترین ویژگی های شهید مطهری برشمرد که بایستی از ایشان الگو گرفت.

وی در ادامه بر لزوم بازشناسی و بازخوانی اندیشه های بزرگانی همچون استاد شهید مطهری  تاکید نمود و هدایت فکری و اخلاقی دانشجویان در کنار آموزش تخصصی ایشان را از جمله وظایف اساسی مورد انتظار از اساتید برشمرد و افزود اگر امروز از استاد مطهری بعنوان یک احیاگر سخن می گوییم به این دلیل است که کلام ایشان توانسته نسل هایی را زنده کند. همه شاهد آن هستیم که امروز بسیاری از خیزش های فکری و معرفتی جوانان این مرز و بوم، برگرفته از سخنان حکیمانه استاد مطهری  است وی ضمن تقدیر از تمام اساتید و معلمان کوشا، معلم را واسطه فیض دانست که انسان را به کانون قداست که ذات اقدس الهی است رهنمون و مرتبط می سازد. سرپرست واحد استانی در خاتمه به برخی از وظایف مدرسان و انتظارات دانشگاه از ایشان از جمله، رعایت کلیه ضوابط دانشگاه، مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه های درسی، مشارکت در برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت، حضور و مشارکت فعال در برنامه ها و فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی دانشگاه و … اشاره کرد.

. در این مراسم، یکی از پیشکسوتان حوزه تعلم و تربیت و یکی از مدرسان کارآفرین استان نیز، به ایراد سخنرانی پرداختند.

این مراسم با تجلیل از ۱۵ استاد برگزیده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا